Ζητείται κουκουλοφόρος !!!

Εδώ και μέρες ξεκίνησε μια ενδιαφέρουσα κουβέντα, με αφορμή προηγούμενο ποστ μου (πατήστε ΕΔΩ για να το διαβάσετε).

molotof

Το κείμενο αφορούσε στην επέμβαση της αστυνομίας στο ΑΠΘ με στόχο την σύλληψη κουκουλοφόρων, που πετούσαν μολότοφ στους περαστικούς και την αστυνομία.

Σύμφωνα με τα σχόλια που δέχθηκα πρέπει να συμπεράνω τα εξής:

  1. Το 90% των αναγνωστών μου είναι φιλικά προσκείμενοι στους κουκουλοφόρους,
  2. Οι περισσότεροι αναγνώστες μου πιστεύουν ότι το να καις αυτοκίνητα, καταστήματα και αν χρειαστεί ανθρώπους, είναι ο μόνος τρόπος για να αντιδράσεις στην δεξιά.
  3. Οποιοσδήποτε τολμήσει να διαφωνήσει με τους κουκουλοφόρους, είναι δεξιός, φασίστας αντιδημοκράτης κλπ
  4. Κατά την διάρκεια των τελευταίων 20 ετών που παρατηρούνται φαινόμενα κουκουλοφόρων είχαμε πάντα κυβέρνηση της δεξιάς ακόμη και αν δεν το ξέραμε. Το ΠΑΣΟΚ είναι δεξιά, η ΝΔ είναι δεξιά και φαντάζομαι ότι αν φέτος δεν έχουμε αυτοδυναμία και συμμαχήσει ο συνασπισμός ή το ΚΚΕ με ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα, ή θα σταματήσουν οι κουκουλοφόροι ή θα συνεχίσουμε να έχουμε δεξιά κυβέρνηση.
  5. Αν κάποιος εναντιώνεται στη βία, από όπου και αν αυτή προέρχεται, την αστυνομία, τους κουκουλοφόρους, τους δασκάλους, τους χούλιγκαν και σε όποιον και αν καταλήγει, τότε αυτός ο άνθρωπος είναι παράλογος και θύμα του κατεστημένου.

Επίσης πρέπει να συμπεράνω ότι δεν υπάρχουν απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσα, μερικά εκ των οποίων είναι:

  1. Γιατί πρέπει να δεχόμαστε την βία σαν αντίδραση;
  2. Γιατί πρέπει να δικαιολογούμε και να προστατεύουμε όσους καταστρέφουν περιουσίες, ακόμη και αν αυτές δεν τις αγοράσαμε εμείς, αλλά το δημόσιο με τα δικά μας λεφτά;
  3. Γιατί οι μολότοφ είναι σωστή αντίδραση όταν τα μοναδικά αποτελέσματα που έχουν είναι το να στρέφουν την πλειοψηφία της κοινωνίας ενάντια στους αναρχικούς και ταυτόχρονα επιτρέπουν στις διωκτικές αρχές να χρησιμοποιούν σκληρότερα κατασταλτικά μέτρα;
  4. Γιατί πρέπει να μπερδεύουμε όσους έχουν «αναρχικές ιδέες» με τους κουκουλοφόρους. Ομολογώ μάλιστα ότι και εγώ είμαι μπερδεμένος; Έχω κατά καιρούς γνωρίσει πολύ έξυπνους ανθρώπους, που αυτοχαρακτηρίζονται αναρχικοί και έχουν ενδιαφέρουσες απόψεις. Δεν θα έπρεπε αυτοί οι άνθρωποι να συγχέονται με τους κουκουλοφόρους. Είναι αναρχικοί αλλά δεν θέλουν την βία. Όμως τα τελευταία χρόνια δημιουργείται σύγχυση σε όλους μας, χαρακτηρίζουμε αναρχικούς όλους όσους συμμετέχουν σε γεγονότα βίας και κατηγορούμε όλους τους αναρχικούς για αυτά, υποβιβάζοντας έτσι κάποιες πραγματικά άξιες προσοχής αναρχικές ιδέες.

Πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν έτυχε ποτέ να βρεθώ στο ίδιο τραπέζι με κάποιον από τα άτομα που χαρακτηρίζω κουκουλοφόρους. Για να είμαι επίσης ξεκάθαρος πρέπει να ορίσω ότι σαν κουκουλοφόρους ονομάζω τους ανθρώπους που για οποιονδήποτε λόγο, με κρυμμένο το πρόσωπο προβαίνουν σε δράσεις βίας ή καταστροφής περιουσιακών στοιχείων. Δεν χρησιμοποιώ τον όρο προσβλητικά (άσχετα αν προφανώς δεν με βρίσκει σύμφωνο ο τρόπος δράσης τους) αλλά περιγραφικά.

Ζητώ συγνώμη αν κάποια στιγμή συσχέτισα τους κουκουλοφόρους με τους αναρχικούς. Νομίζω ότι είναι λάθος διότι πολλοί αναρχικοί διαφωνούν με τους κουκουλοφόρους και πολλοί κουκουλοφόροι δεν είναι αναρχικοί. Αν κάποιος μπορεί να μου προτείνει κάποια άλλη λέξη που να περιγράφει αυτό που εννοώ ευχαρίστως να το αντικαταστήσω.

Οι παραπάνω αναγκαστικές μακροσκελής εξηγήσεις, εδόθησαν σαν απαραίτητη εισαγωγή στο πολύ απλό αίτημα μου.

Θα ήθελα πολύ να μιλήσω με κάποιον ή κάποια από όσους ονομάζω κουκουλοφόρους.

Αν κάποιος μπορεί να με βοηθήσει σε αυτό παρακαλώ να στείλει ένα μαιλ.

Στόχος μου είναι να καταλάβω τις σκέψεις που οδηγούν τις πράξεις τους.

Δεν ξέρω αν οι απαντήσεις που θα πάρω μπορούν να ανατρέψουν την πίστη μου ότι ο λόγος είναι πιο ισχυρός από το ραβδί αλλά από την άλλη υπόσχομαι στον εαυτό μου και σε όποιον κάνει τον κόπο να μου απαντήσει ότι θα είμαι αντικειμενικός και όχι προκατειλημμένος.


  1. Νομίζω ότι από τη μεταπολίτευση και ύστερα δεν έχει κανένα νόημα το πανεπιστημιακό «άσυλο» ως θεσμός. Ας μου επιτραπεί εδώ ένα προσωπικό παράδειγμα: ως υποψήφιος διδάκτορας και βοηθός καθηγητής σε βρετανικό πανεπιστήμιο πριν λίγα χρόνια, είχα στην κατοχή μου και τα κλειδιά του κτιρίου στο οποίο στεγαζόταν το τμήμα μου. Ένα βράδυ άνοιξα το κτίριο μετά την ώρα που είχε κλείσει, προκειμένου να εργαστώ σε ένα από τα κοινόχρηστα κομπιούτερ. Εντός εικοσαλέπτου κατέφθασε άνδρας της ιδιωτικής αστυνομίας του παν/μίου ζητώντας το ID μου και παρακαλώντας με την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να κάνω κάτι τέτοιο να ενημερώσω, πριν, τηλεφωνικά την ασφάλεια του πανεπιστημίου. Και ερχόμενος στην Eλλάδα, και στο σήμερα, αναρωτιέμαι: ΤΟΣΟ δύσκολο θα ήταν και για τα ελληνικά πανεπιστήμια να διαθέτουν ιδιωτική αστυνομία που θα μπορεί να ελέγχει και να προσέχει τους χώρους επί 24ώρου βάσεως;

  2. άσε μας ρε gerasimos που σου άρεσε να αστυνομεύεσαι μέσα στο ίδιο το παν/μιο. επειδή έχω ζήσει δεκάδες ιστορίες με κάφρους σεκιουριτάδες σε βρετανικά παν/μιο δε γοητεύτηκα από την όλη φάση. εσύ τι το καλό βρίσκεις απορώ.

    Παράφωνος, καλό είναι να πέφτουν οι μάσκες σιγά-σιγά. Έτσι κι αλλιώς πολλοί κουκουλοφόροι-ανώνυμοι-μπλογκεράδες είμαστε, ντεμέκ προοδευτικοί, δήθεν εναλλακτικοί κλπ. Πίσω από μια κουκούλα δλδ. Με κάτι τέτοιες συζητήσεις ξεξαθαρίζει το τοπίο.

    Και για να είμαι απόλυτα ξεκάθαρη, λυπάμαι όταν τη φρασεολογία και την επιχειρηματολογία των Μπακογιάννη- Ρουσσόπουλου-Ψωμιάδη-Πολύδωρα την βλέπω να αναπαράγεται σε ιστολόγια που μέχρι πρότινος διάβαζα.

  3. H koukoula apla kaluptei ena prosopo pou kanei en gnosei tou kati kako…
    Den pisteuo oti oi koukouloforoi einai 50 sugkekrimena atoma. Einai aytoi pou theloun apla na xrisimopoiisoun via se mia sugkekrimeni stigmi. Parafone les oti exeis gnorisei anarxikous kai den itan koukouloforoi. Ego exo gnorisei anarxikous pou paradexontousan olo kamari oti eftiaxnan molotof kai ekapsan katastimata klp klp….Paixnidi einai giautous Parafone… Meta gurnane sta kathimerina tous, ti tha valo apopse, pos tha vafto klp klp (eixa gnorisei gunaika opos katalaves)… kai kurios pou tha vro ena garo (apo to tsigaro)… Ti psaxneis akrivos na eksigiseis den exo katalavei…giati xrisimopoioun via? giati den exoun mathei na kanoun kati allo. Giati oi goneis den asxolithikan mazi tous otan eprepe, giati den exoun paideia kai giati ginontai eukola ypoxiria kapoion ypokiniton. Esu loipon gnorises anarxikous ideologika pou den xrisimopoioun via….Gia rota tous an einai h pleiopsifia sthn parataksi tous….

  4. Niemandsrοse φυσικά και βρίσκω ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ την ιδιωτική αστυνομία εντός των πανεπιστημίων, ΕΦΟΣΟΝ βέβαια τα θεωρήσουμε χώρους παραγωγής γνώσης και έρευνας και όχι παραγωγής μολότοφ. Όπως το δει κανείς…;-)

    Επίσης δεν ξέρω – και για μένα δεν έχει και τόση σημασία – σε ποιο παν/μιο και σε τι είδους ιστορίες αναφέρεσαι, πάντως εγώ στο παν/μιο του Warwick πέντε χρόνια δεν είχα κανένα πρόβλημα με τους εργαζόμενους στην ασφάλειά του.

  5. @gerasime έχω την ίδια άποψη για την ασυλία στα πανεπιστήμια με την ασυλία των πολιτικών. Θα έπρεπε να ισχύει μόνο για συγκεκριμένους λόγους.
    Δεν μπορεί ένας πολιτικός να μην διώκεται ούτε αν πατήσει κάποιον πεζό με το αυτοκίνητό του, ούτε να γίνεται εμπόριο ναρκωτικών και η αστυνομία να μην τολμάει να μπει μέσα.
    Η ιδιωτική αστυνομία δεν ξέρω αν είναι λύση. Εκτός και αν είχε απλά αποτρεπτικό ρόλο και όχι κατασταλτικό.

    @Niemandrose, διαφωνώ με την θέση σου ότι οι μπλογκεράδες είμαστε ανώνυμοι κουκουλοφόροι. Κάθε μέρα από τα κείμενά μας δηλώνουμε τις θέσεις μας και φυσικά σε κάποιους αρέσουμε και σε κάποιους όχι.
    Όσο για την φρασεολογία των πολιτικών, συμφωνώ απόλυτα ότι θα έπρεπε να μην την επαναλαμβάνουμε αλλά αυτό αφορά όλων των κομματικών αποχρώσεων την φρασεολογία.

    Πίστεψέ με έχω γνωρίσει τόσους πολλούς λύκους ντυμένους σαν πρόβατα που με αηδιάζουν όλοι…

    @zoaki σε ευχαριστώ για το σχόλιο, ειλικρινά στεναχωριέμαι γιατί αντί να χρησιμοποιήσουμε το μυαλό μας καταλήγουμε στο να εκτονωνόμαστε σαν το χειρότερο είδος ζώου. Αυτό ισχύει φυσικά και για τα φαινόμενα βίας στην αστυνομία όσο ισχύει και για τις μολότωφ.
    Το τραγικό είναι ότι μορφωμένοι άνθρωποι πέφτουν και αυτοί στην παγίδα … Δεν έχει λογική
    Κρίμα

  6. Οι κουκουλοφόροι ουδεμία σχέση έχουν με τους αναρχικούς. Είναι απλά όργανα προβοκάτσιας. Οι αναρχικοί δεν θα έβαζαν ποτέ κουκούλα, γιατί δεν ντρέπονται ούτε γι’ αυτά που κάνουν, ούτε γι’ αυτά που πρεσβεύουν.

  7. Σύγχρονη ελληνική ιστορία:

    Το (προτιμούμε όλοι να το ξεχνάμε) κράτος της Δεξιάς που κυριάρχησε μετά τον Εμφύλιο δημιούργησε το προσωπικό του παρακράτος στελεχωμένο από τους γνωστούς τραμπούκους, μαγκουροφόρους και λοιπούς φονιάδες. Γνωστότερό τους θύμα ήταν ο Λαμπράκης. Το δεξιό παρακράτος λειτουργούσε σε αγαστή συνεργασία με τις αρχές ακόμα και στη χούντα. Ένα το κρατούμενο.

    Με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ οι δεξιοί τραμπούκοι αντικαταστάθηκαν από τους «αγανακτισμένους πολίτες». Δεν ήταν τόσο αποτελεσματικοί με τους προηγούμενους -αλλά έκαναν περισσότερη φασαρία. Δύο τα κρατούμενα.

    Οι δυο γνωστές τραμπουκερί, παρέα με τους οικοδόμους του ΚΚΕ αλώνισαν ανενόχλητοι τα πεζοδρόμια για χρόνια πολλά -ανοίγωντας κεφάλια και κλείνοντας σπίτια. Τρία τα κρατούμενα.

    Τη σημερινή εποχή, με την αποχαύνωση της τηλεόρασης, με την νόθα εκπροσώπηση των τριών εξουσιών από δημιογραφίσκους -οι παραπάνω ομάδες εκφυλίστηκαν σε «παντογνώστες αυτόπτες» που δεν ήταν ποτέ εκεί, αλλά τα ήξεραν πάντα όλα -μέσω επιφοίτησης. Όλοι πλέον μιλάνε για τα πάντα με διάφορους τρόπους. Τρόπος καφενείου (ρε να τους κρεμάσουν όλοι πρέπει), μέθοδος υποψήφιου βουλευτή (ερωτώ κύριοι -είναι σωστά πράγματα αυτά;), τρόπος Εισαγγελάτου (δεν είναι δυνατόν να συβαίνουν τέτοια πράγματα και κανένας να μην κάνει τίποτα!) κ.λ.π.
    Παράφωνε, αυτά ακριβώς πρεσβεύεις με τα τελευταία σου ποστ.

    Και για να μην διαιωνίζεται η άσχετη διαλογική μαλακία, αν κάποιος πάει σε μια διαδήλωση στην οποία πέφτουν δακρυγόνα θα καλύψει το πρόσωπό του με μαντήλι για να προστατευτεί. Αν έχει τύχει κάποιος να συμμετάσχει σε διαδηλώσεις με σοβαρά αιτήματα θα έχει δει πως οι μπάτσοι και οι δημοσιογράφοι φωτογραφίζουν κάργα. Άρα, θα καλύψει το πρόσωπό του για να προφυλαχτεί. Αν έχει τύχει να συμμετάσχει κανείς σε διαδήλωση που μυρίζει μπαρούτι θα έχει διακρίνει μπάτσους με πολιτικά και κουκούλες ανάμεσα στους διαδηλωτές.
    Άρα λοιπόν, ο όρος «κουκουλοφόρος» είναι τόσο ασαφής όσο «διαδηλωτής με πράσινα παπούτσια».
    Υ.Γ.: Επίσης η κουβέντα περί κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου είναι τόσο δημοκρατική όσο η άποψη περί «ασθενούς που χρειάζεται γύψο προκειμένου να ανακάμψει».

    Αυτά κι αντίο σας.

  8. synas mhn vazeis kai to xeri sou sthn fotia oti pote den tha evazan koukoula….kai gia stoixima episis den tha sto proteina….

  9. Κι εσένα τι σε φοβίζουν οι μολότωβ των αντιεξουσιαστών ρε Παράφωνε;
    Μην σου κάψουν την πιστωτική και δεν μπορείς ν’ αγοράζεις ψευδαισθήσεις σε ελβετικό φράγκο με 1.5% επιτόκιο, σταθερό για τον πρώτο χρόνο;

  10. @synas έχει ενδιαφέρον αυτό που λες και δεν μπορώ να διαφωνήσω. Από την άλλη δεν μπορώ να συμφωνήσω γιατί δεν γνωρίζω τις απόψεις τους. Θα ήθελα όμως να τις μάθω.

    @motorcycle boy σε ευχαριστώ για το σχόλιο και δέχομαι την κριτική σου σχετικά με την ασάφεια του όρου κουκουλοφόρος. Όμως όπως θα δεις στο ποστ μου, ήταν ο μόνος που μπορούσα να βρω και ζήτησα προτάσεις για το αν υπάρχει καλύτερος… Περιμένω και την δική σου.

    @zoaki νομίζω ότι είναι τόσο αυθαίρετες οι έννοιες αναρχικός κουκουλοφόρος κλπ ειδικά για εμάς που είμαστε έξω από το παιχνίδι που δύσκολα μπορούμε να πάρουμε θέση και να προβλέψουμε συμπεριφορές. Κρίμα που δεν βρέθηκε κάποιος που να γνωρίζει περισσότερα να μας διαφωτίσει.

    @Chris αγαπητέ δεν γράφω μόνο για τα πράγματα που επηρεάζουν άμεσα την δική μου ζωή. Φαντάζομαι ότι και εσύ δεν διαβάζεις μόνο για όσα σε αφορούν άμεσα. Το ότι δεν έχω χάσει εγώ το σπίτι μου στις πυρκαγιές δεν σημαίνει πως δεν με απασχολούν. Οι μολότοφ των αντιεξουσιαστών, το ξύλο που τρώνε άδικα από την αστυνομία κάποιοι, οι πυρκαγιές στην Καλαμάτα δεν θα αλλάξουν άμεσα την καθημερινότητά μου όμως δεν είμαι οπαδός του ωχαδερφισμού γι αυτό και τα βγάζω προς συζήτηση ή τα σχολιάζω.

  11. LIakada

    Η βια σαν αντίδραση είναι κα8αρά αντιδημοκρατική αντίληψη.
    Απόψή μου …
    Επιβολή των 8έλω με «ζόρι»!
    Αν αυτό είναι δημοκρατία…τότε τι είναι φασισμός?
    Μα για ποιό πανεπιστημιακό άσυλο μιλάμε?
    Ασυλο ιδεών ή πράξεων που έρχονται σε αντί8εση με το κοινό ποινικό δίκαιο? Ναι στη πρώτη περίπτωση .. σαφώς άρση της ασυλίας στη δεύτερη..(εμπόριο ναρκωτικών , κλοπές , καταστροφή ξένης περιουσίας κτλ)
    Μεγάλη κουβέντα.. ανοίξαμε..
    τα λέμε..
    Προς το παρόν ας ψάξουμε να δούμε τι 8α ψηφίσουμε..
    Δϋσκολη η επιλογή..

  12. Αν όντως ενδιαφέρεσαι, τότε θα έπρεπε να ξέρεις ότι:

    – η 19χρονη συνελήφθη από κουκουλοφόρους αστυνομικούς μίας Αστ. Διεύθυνσης που έχει σαν παρελθόν αυτό το χρόνο την ζαρντινιέρα και τα πράσινα παπούτσια.

    – ο Σκάι την προήγουμενη των γεγονότων έλεγε για διαδηλώσεις των παραγωγικών τάξεων και αμέσως επι ποδώς 5000 αστυνομικοί για τα επεισόδια με τους αντιεξουσιαστές.

    – Συγχαίρεις ένα σώμα που έχει την ευθύνη για τον θάνατο 64 ανθρώπων στην Πελλοπόνησο. Η εκκένωση ήταν ευθύνη της αστυνομίας που ήταν απούσα. Και όταν ήταν παρόν ήταν χωρίς σχέδιο.

    Ωραία η κυβερνητική προπαγάνδα ότι για όλα τα κακά φταίει ο αντιεξουσιαστικός χώρος των Εξαρχείων αλλά δεν πιάνει και εύχομαι να το ζήσουν την Κυριακή το βράδυ.

    Όσο για το αν σε επηρεάζουν άμεσα οι φωτιές στην Πελλοπόνησο, όταν θα πας να πάρεις λάδι και ακούσεις την τιμή, τα ξαναλέμε.

  1. 1 Δικαιώθηκα; « ΠΑΡΑΦΩΝΙΑΔΕΣ . . .

    […] Ζητείται κουκουλοφόρος !!! […]




Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: