Σήμερα είμαι χαρούμενος γιατί μεγάλωσα…

Κάθε μέρα που περνάει, βαραίνει πάνω μας με τις χιλιάδες της στιγμές.

Αναπνέουμε τον χρόνο και τον μετράμε με τις ίδιες ανάσες.

baby-on-drumset.jpg

Ίσως γι αυτό όταν ανασαίνουμε γρηγορότερα είτε από φόβο, είτε από άγχος, είτε από ηδονή, ο χρόνος περνάει γρηγορότερα.

Σήμερα είμαι χαρούμενος.

Ανακάλυψα ένα ψέμα. Ένα ψέμα μιας ολόκληρης ζωής.

Θυμάμαι από πιτσιρικάς ζούσα την ζωή μου, παρέα με ανθρώπους πολλά χρόνια μεγαλύτερούς μου. Η καλύτερή μου φίλη στα 16 ήταν η Αναστασία, είκοσι χρόνια μεγαλύτερη. Στα 18 μου έκανα παρέα με την Ελένη και τον άντρα της τον Χρήστο. Θυμάμαι ένα βράδυ που βγήκα μαζί τους για φαγητό, έπεσα πάνω στον πατέρα μου και τους φίλους του, που τρώγανε στην ίδια ταβέρνα. Θυμάμαι το βλέμμα του όταν με είδε με το φιλικό μου ζευγάρι. Πάγωσε και όσο κι αν προσπάθησε να το κρύψει, αναρωτιόταν με απόγνωση γιατί έκανα παρέα με ανθρώπους που είχαν την ηλικία του. Δυο μέρες μετά, με ρώτησε αμήχανα και εισέπραξε την απάντηση ακόμη πιο αμήχανα.

«Είναι φίλοι μου, γιατί ρωτάς;» του είπα και δεν με ξαναρώτησε.

Ευτυχώς που δεν με είδε ποτέ με την άλλη μου παρέα. Τον Σταύρο αλλά και τον κολλητό του τον νεκροθάφτη, του οποίου το όνομα δεν το θυμάμαι δυστυχώς.

Από πιτσιρικάς δεν είχα σχεδόν τίποτα κοινό με ανθρώπους που είχαν την ηλικία μου. Όταν σπούδαζα οι παρέες μου εντός σχολής ήταν οι τελειόφοιτοι και σύντομα οι καθηγητές μου. Στην δουλειά, οι διευθυντές μου. Στην ερωτική μου ζωή τα κοριτσάκια με αφήναν αδιάφορο.

Στην αρχή πίστευα ότι ο βασικός λόγος που επικοινωνούσα καλύτερα μαζί τους, ήταν ότι ωρίμασα πρόωρα. Μετά όταν το πρόωρα ήταν άνευ αντικειμένου, συνειδητοποίησα ότι δεν μου φτάνανε οι εμπειρίες της δικής μου ζωής, είχα μια ακόρεστη δίψα να μάθω από τις ζωές των άλλων. Τα λάθη τους, οι έντονες στιγμές τους, οι επιτυχίες μα ακόμη περισσότερο οι αποτυχίες τους ήταν τροφή για την σκέψη μου και λίπασμα για την καλλιέργεια της προσωπικότητάς μου.

Σήμερα όμως, συνειδητοποίησα ότι οι άνθρωποι που διάλεξα και με τίμησαν με την φιλία τους, με την εμπιστοσύνη τους ή έστω με την συντροφιά τους, δεν διαφέραν και πολύ ηλικιακά με μένα.

Διότι η ηλικία αγαπητοί μου, δεν έχει σχέση με αυτό που δηλώνεται(ε) στην ταυτότητα. Θυμάμαι όταν κάποτε τριαντάρηδες μιλούσαν με τον πιτσιρικά παράφωνο και του λέγανε πως νιώθουν γέροι, αυτός απαντούσε με απορία υπενθυμίζοντάς τους ότι ακόμη δεν βρίσκονται καν στο μέσο της ζωής τους. Διότι αν υποθέσουμε πως η πραγματική ενήλικη ζωή μας αρχίζει μετά τα 15 και με δεδομένο ότι-αν όλα πάνε καλά οι περισσότεροι από εμάς θα ογδονταπενταρίσουμε, στα 35 μας βρισκόμαστε στο 1/3 της ενήλικης ζωής μας…

Αυτό τους έλεγα απαντώντας με όση λογική το νεαρό της ηλικίας μου επέτρεπε. Από σήμερα όμως η λογική αντικαθίσταται από την εμπειρία.

allnightsexoldpeoplecard.jpg

Βλέπετε σήμερα ξεπέρασα το όριο των τριανταπέντε ετών και μπήκα αισίως στα τριανταέξη. Ξύπνησα το πρωί μέτρησα με τα δάχτυλά μου 2-3 φορές την απόσταση του 2007 με το 1971 και κατάλαβα πως η ημερομηνία ορόσημο, ήρθε χωρίς να την περιμένω.

Παγωμένος άρχισα να τρομάζω από τις συνήθεις σκέψεις των μεσηλίκων. Μεγάλωσα, τι έχω κάνει μέχρι τώρα, πόσα πράγματα θα ήθελα παραπάνω, πόσα θα προλάβω να ζήσω, τι ψυχή θα παραδώσω … και άλλες τέτοιες «χαρούμενες» και «ζωηρές» φράσεις περνούσαν μπροστά μου, είτε είχα τα μάτια ανοικτά είτε τα έκλεινα με δύναμη.

Μερικές ώρες μετά, τώρα, αφού αφέθηκα ομολογώ στην αγκαλιά της αγαπημένης μου φιλοσοφικής σχολής, της περιπατητικής, αγκάλιασα το πληκτρολόγιο μου, και ένιωσα την ανάγκη να εξομολογηθώ.

Ζητώ συγνώμη από όσους ανθρώπους βρισκόταν γύρω μου για το ότι πίστευα πως ήταν μεγαλύτεροί μου. Ήταν σίγουρα ωριμότεροι, σοφότεροι, εμπειρότεροι, συχνά πιό έξυπνοι αλλά δεν ήταν μεγαλύτεροι.

Ήταν τις περισσότερες φορές πιο νέοι από μένα. Είχαν όλοι τους, την ενέργεια εφήβου, την περιέργεια παιδιού, την ειλικρίνεια που στο βλέμμα ενός μωρού περιμένουμε να δούμε.

Από σήμερα δεν θα τους βλέπω με τα ίδια μάτια.

Το μόνο που δεν άλλαξε μέσα μου είναι ότι εξακολουθώ και θα εξακολουθώ να τους ζηλεύω.

Θα ζηλεύω την νιότη τους

και δεσμεύομαι από σήμερα ότι θα την αναζητήσω μέσα μου…

Σας ευχαριστώ όλους όσους είσασταν μαζί μου, όσους είστε δίπλα μου και όσους κάποτε θα συναντήσω.

Α ναι να μην το ξεχάσω, χρόνια μου πολλά…

  1. LadyInPink

    …εεε, με τόσο όμορφο κείμενο, κι εγώ χαρούμενη θα ήμουν!!!

    Χρόνια σου Πολλά, γεμάτα πολύτιμες σκέψεις και εμπειρίες που γεννούν όμορφα γραμμένα λόγια σαν τα σημερινά…!!!

  2. wrathchild

    Χρονια Πολλα Παραφωνε, παντα τετοια(χαρες εννοω)

  3. Α να χαθείς Ζούρι!

    Συγνώμη για την εισβολή αλλά του τα χω μαζεμένα!

  4. χρόνια πολλά…
    χρόνια καλά…
    πολύχρονος…
    ό,τι επιθυμείς…

    την καληνύχτα μου…

  5. Απο τα πιο ενδιαφεροντα κειμενα που εχω διαβασει περι γενεθλιων.

    Χρονια Πολλα Ψαρακι!!!!

    (και μη ψαρωνεις) 🙂

  6. allmylife

    κι’ εγώ είμαι χαρούμενη που σε διαβάζω.
    χίλιες ευχές!

  7. Χρόνια πολλά και απο έναν (οχι και πολύ) μεγαλύτερο, ηλεκτρονικό φίλο.
    Οτι ποθείς.

  8. Η ηλικία είναι κάτι σχετικό όπως πολύ καλά ανέπτυξες στο ποστ σου….
    Να δεις κάτι 25αρηδες γέρους που ξέρω έγω….και κάτι 50άρηδες μωρά στο μυαλό…
    Η ηλικία γίνεται ακόμα πιο σχετική όταν κάνεις συσχέτιση με τις εμπειρίες… Κανονικά η ηλικία μας θα έπρεπε να μετριέται σε εμπειρίες. Θα έπρεπε να χωριζόμαστε σε κλίμακες εμπειρίας. Πολύ έμπειρος, λιγότερο, λίγο, καθόλου κλπ κλπ
    Απλά ο κάθε άνθρωπος βλέπει και αξιολογεί τις δικές του εμπειρίες ως τις πιο σημαντικές και θεωρεί εγωιστικά ότι τα ξέρει και τα έχει δει όλα.
    Να σαι λοιπόν χαρούμενος διότι τα 36 χρόνια σου δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα στην κλίμακα της εμπειρίας…. Αν εσύ τα εκμεταλλεύτηκες όπως έπρεπε να γεμίσεις εμπειρίες εσύ το ξέρεις. Αν το χαρτί είναι γραμμένο ή λευκό….
    Να σαι χαρούμενος που απλά σου δίνεται η ευκαιρία να γεμίσεις το σημερινό σου χαρτί…. Για αύριο βλέπουμε….
    Σου εύχομαι να χεις πολλά χρόνια ακόμα μπροστά σου να γεμίσεις με εμπειρίες….

  9. Χρόνια πολλά σκουλικάκι! 😀

  10. @Crucilla
    Σε ευχαριστώ πολύ :)και μην τα χώνεις στον Zouri μια χαρά ευχή μου έδωσε.

    @zouri
    Σαράντα και να καίνε λοιπόν…
    Οκ θα προσπαθήσω ;)Εσύ που θα είσαι τότε; (χεχε στην έφερα)

    @LadyInPink
    Κοκκινίζω με τα λόγια σου, αλλά δεν μπορώ να πω ότι δεν τα απολαμβάνω.
    Σε ευχαριστώ πολύ 🙂

    @wrathchild
    Ελπίζω να πιάσει η ευχή σου, όχι ότι δεν έιμαι έτοιμος για το αντίθετο…

    @γιώργος
    Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο για τις ευχές αλλά ακόμη περισσότερο γι την καληνύχτα

    @Loucretia
    Ψαράκια είναι και οι καρχαρίες 😉
    Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια…

    @allmylife
    keep reading τότε (αν σου φτιάχνω την διάθεση) … εγώ θα συνεχίσω να προσπαθώ.

    @indictos
    Σε ευχαριστώ πολύ. Ειδικά για το ότι με αποκάλεσες φίλο σου. Τιμή μου έστω και αν ήταν απλά μια έκφραση της οποία την έννοια δεν έχουμε ακόμη κατακτήσει.

    @zoaki
    Δεν κρύβω ότι μάλλον ήμουν και εγώ ένας από τους 25ρηδες-γέρους.
    Άλλωστε από τα 20 μου έπρεπε λόγω επαγγελματικών αρμοδιοτήτων να δείχνω 10 χρόνια μεγαλύτερος.
    Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου, και ακόμη περισσότερο για τις ευχές σου…

  11. καθε επιθυμια σου, ευχη μου!
    Χρονια Καλα!!!!
    🙂

  12. @x-psilikatzoy
    Σε ευχαριστώ πολύ πολύ πασχαλίτσα 😉

  13. @Βασιλική
    Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πάρα πολύ…
    Δεν σε ξέχασα, θα το γράψω το κειμενάκι, απλά χθές είχα μια καλή δικαιολογία…

  14. 36 Λοιπόν! Σε λίγο σε φτάνω! Μείνε εκεί μην φύγεις!

    Χρόνια σου πολλά!
    Οντως δεν έχει σημασία η ηλίκια στην επικοινώνια.

  15. Χρόνια σου πολλά…. Να τα εκατοστήσεις και πάντα ευτυχισμένος να είσαι στη ζωή σου…

    Συμφωνώ πως η ηλικία δεν έχει καθόλου να κάνει με το πώς νιώθει κανείς, πως συμπεριφέρεται, πως σκέπτεται. Μπορεί να δεις ένα παιδί 15 χρόνων και να μιλά πιο σοβαρά κι από τους γονείς του ή να δεις έναν άνθρωπο στα 30 να αντιδρά λες και είναι 10 χρονών.

    Μέσα από τις εμπειρίες και το οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει κάποιος, μαθαίνει να ζει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο, κάνοντας τις δικές του επιλογές και χαράζοντας τον δικό του δρόμο. Έτσι πιστεύω πως μεγάλωσες και εσύ και αρκετοί άλλοι σαν εσένα… Ωρίμασες νωρίς και εκείνο που αποζητούσες πάντα ήταν άνθρωποι που να μπορούν να εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος με εσένα!

    Χρόνια πολλά και πάλι!!!

    Φιλάκια
    και…
    Καλημέρα σε όλους!

  16. Χρόνια πολλά Παράφωνε, σου πάει η ηλικία των 20… Μείνε εκεί που είσαι!

    🙂

  17. Χρόνια σου πολλά και να συνεχίσεις να.. μικραίνεις!!!

  18. Χρόνια πολλά και καλά κι από μένα.

  19. χρόνια πολλά ή μάλλον όσα σε ικανοποιούν.
    πάνω απ’ όλα όμορφα κι ευτυχισμένα!

  20. kokkinaris

    Και βέβαια δεν έχει σημασία το τι χρόνια κουβαλάς,αλλά το πως νιωθεις,ζεις και συμπεριφέρεσαι.
    Ζωντανή απόδειξη αυτών είναι ο Νίκος Δήμου, που στα εβδομήντα και βάλε φαντάζει έφηβος.
    Χρόνια πολλά αμονικέ παράφωνε.

  21. Εύχομαι να φτάσεις τα 150, αρχηγέ

  22. Χρόνια σου πολλά. Να ρίξω ένα άσμα; Είμαι εντελώς παράφωνη σε προειδοποιώ!

  23. Τις ευχές και από εμένα.
    Και μια ερώτηση. Είχες ποτέ την απορία γιατί αυτοί οι άνθρωποι, οι μεγαλύτεροι ηλικιακά, έκαναν παρέα μαζί σου;
    Αν και νομίζω πως η απάντηση διαφένεται μέσα από τα λόγια σου, θα είχε ενδιαφέρον αν οι γονείς σου έκαναν την ερώτηση στην παρέα σου και όχι σε εσένα…
    Όπως διάβασα κάπου (δυστυχώς δε θυμάμαι πού), «Τους φίλους μας δεν τους διαλέγουμε. Μας επιλέγουν εκείνοι.»

    May the Force b with u…
    papet

  24. χρόνια σου πολλά και ευτυχισμένα!

  25. Τα πρώτα 100 είναι δύσκολα, έτσι έλεγε ο παππούς μου που έφτασε τα 102 😉

    Χρόνια σου πολλά!
    (Τούρτα δεν έχει ; ):P

  26. Ισως είναι κάπως αργά να σου πω ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για τα γενέ8λια σου που πέρασαν! και πολύ νωρίς γι αυτά που 8άρ8ουν! γι αυτό 8α σου πω κάτι άλλο .. ‘ Some mature while still young! Some age and mature.. ! Some age but not mature! » Τους τελευταίους ν αποφεύγεις! ¨ολους τους άλλους κάνε παρέα και πάρε από αυτούς ότι ποιό όμορφο σου δίνουν .. είτε λέγετε γέλοιο , είτε απόψεις , είτε εμπειρίες
    Την ηλικία στον άν8ρωπο Παραφωνούλι μου κακώς ίσως τη μετράμε με τα χρόνια αλλά μτην ςριμότητα, την ηλικία της ψυχής, και τη δια8εση για ζωή!

  27. Ισως είναι κάπως αργά να σου πω ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για τα γενέ8λια σου που πέρασαν! και πολύ νωρίς γι αυτά που 8άρ8ουν! γι αυτό 8α σου πω κάτι άλλο .. ‘ Some mature while still young! Some age and mature.. ! Some age but not mature! » Τους τελευταίους ν αποφεύγεις! ¨ολους τους άλλους κάνε παρέα και πάρε από αυτούς ότι ποιό όμορφο σου δίνουν .. είτε λέγετε γέλοιο , είτε απόψεις , είτε εμπειρίες
    Την ηλικία στον άν8ρωπο Παραφωνούλι μου κακώς ίσως τη μετράμε με τα χρόνια! μάλλον με την ςριότητα , την ηλικία της ψυχής, και τη δια8εση για ζωή, 8άπρεπε!




Σχολιάστε

